Menet tuntemattomaan kaupunkiin, nouset junasta ja lähdet kaupungin torille. Olet utelias, innokkaan odottavalla mielellä ja lisäksi olet luonnollisesti nälkäinen. Otat esiin puhelimesi ja alat kiertää katseellasi toria ympäri kameran linssin läpi katsellen. Puhelimesi näytölle ilmestyy tietoa, josta voit nähdä putiikkeja aukioloaikoineen, ravintoloita suosituksineen, elokuvateatterin seuraavaksi alkavan elokuvan jne. Klikkaamalla saat lisää tietoa, jota vatsasi kaipaa juuri nyt ja näet lisää ravintoloita lähietäisyydellä. Valitset sen yhden tietyn, joka houkuttaa eniten. Niin ja kävelet sinne tietysti suorinta tietä puhelimestasi saamien ohjeiden avulla.
Wow. Miksi puhutaan terävästä kuvasta, jos koko maailma on käsissäsi ensimmäistä kertaa aivan uudella tavalla? Eikö augmented reality, lisätty todellisuus, ole vielä kuitenkaan todellisuutta vai mistä mättää? Mitä markkinat odottavat, kun tämäkään ei riitä?
Jos sijoittajien ensireaktiot peilautuvat kuluttajien käyttäytymiseen, jää myyjille kova työ kivijalassa kääntää Nokian lippulaivan keula myrskyävältä mereltä asiakkaitten ostopäätösten rauhaisaan satamaan. Onko Nokia varautunut tähän kuten Apple omassa asiakaspalvelussaan?