Ei auta, vaikka kuinka olisi ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua, jos palveltavaksi pääseminen on lähes mahdotonta.
Halusin muuttaa laajakaistaliittymän nopeutta pienemmäksi, koska mikään mittaustulos ei ollut lähelläkään luvattua maksiminopeutta.
Internetin ohjeet kehottavat omien sivujen kautta tekemään muutoksia. Toki nopeuden nostaminen onnistuu, koska tästä hyötyy palveluntarjoaja, mutta nopeuden laskuun tarvitaan toisenlainen yhteydenotto. Jonotukseen tuskastuneena ajattelin kokeilla palvelua, jossa asiakaspalvelijalle varataan yhteydenottopyyntö. Olin hyvilläni, sain ajan seuraavalle aamulle. Tästä sain vahvistuksen sähköpostiin ja kahdesti puhelimeeni. Soittoajankohdan tultua ja mentyä, mietin missä mättää. Kukaan ei ole minulle soittanut. Olinko se minä, jonka kuitenkin piti soittaa johonkin? Tarkistin toimintaohjeen netistä. Kyllä se vaan niin on, että minuun luvattiin ottaa yhteyttä.
Puhelin soi kolme tuntia luvatun jälkeen. Ystävällinen asiakaspalvelija hoiti asiani kuntoon. Tarinalla oli siis onnellinen loppu.
Miten on mahdollista, että isojen puhelinoperaattorien asiakaspalvelua ei saada kuntoon? Nettisivuilta kun yrittää etsiä yhteystietoja, joutuu pahimmillaan kahdeksan sivua käymään läpi, ennen kuin oikea yhteystieto löytyy. Tämän jälkeen alkaa jonotus, joka saattaa kestää ja kestää. Kenellä tähän on aikaa tai halua?
Miten teleoperaattorit(kin) voisivat parantaa asiakaspalveluaan? Millaisia asiakaskohtaamisia sinulla on?